Hjärtligt

Köpvillkor återförsäljare

Köpvillkor återförsäljare

Återförsäljare, för privatperson besök denna sida.

 

Beställning
Vi tar emot beställningar via webbutiken, telefon och e-post. Ingen lägsta beställningssumma tillämpas. Lägsta ålder är 18 år för att genomföra ett köp. Beställning som görs i någon annans namn utan dennes medgivande, eller andra saker som på något annat sätt medför att vi drabbas ekonomisk eller lider annan skada polisanmäls alltid.

Priser
Samtliga priser som anges i butiken är inklusive moms (25 %) För privatperson och publikt. När du som återförsäljare loggar in visas dina priser exklusive moms.

Leverans och frakt
Vi anlitar främst DB Schenker för våra leveranser, Vid beställningar över 1000kr exkl. moms skickas dessa fraktfritt ut till din salong. Frakt- tillkommer annars med en enhetstaxa om 80 sek inom Sverige. Leveranstiden är normalt mellan 5 – 10 dagar. Utleveranser sker på måndagar. Önskas snabbare leverans välj expressalternativet. Ange alltid öppettider i samband med ordern, finns ingen på plats angiven tid tillkommer en avgift om 300 kr per ny utkörning. Vi levererar endast inom Sverige och om du önskar beställa till ett annat land var då vänlig kontakta kundtjänst för vidare information.

Betalsätt
Faktura, skickas tillsammans med din order. Fakturatiden är 20 dagar.

Orderbekräftelse
Du får automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress du angivet vid beställning. Kontrollera noggrant alla dina personuppgifter innan du slutför köpet. Om något inte stämmer vänligen kontakta vår kundservice direkt.

Reklamation eller felleverans
Vid reklamation av en trasig eller felaktig vara så ombeds kunden att snarast och utan dröjsmål, dock senast 10 dagar efter mottagandet, kontakta oss. Om det avser en transportskada så skall detta alltid också reklameras direkt till speditören/utlämningsstället i samband med uthämtandet av paketet. Vid godkänd reklamation så byter vi ut eller krediterar varan.

Ångerrätt
Vi följer distansavtalslagen och ger kunder 14 dagars rätt att ångra sitt köp efter mottagen leverans. För att detta skall kunna åberopas måste kunden kontakta oss innan något skickas i retur för att få en instruktion för hur detta skall returneras. Kunder får själv stå för fraktkostnaden tur och retur på de returnerade varorna. Varan måste vara obruten i de plomberade förpackningar samt oskadad för att ångerrätten skall vara möjlig. Notera att en hanteringskostnad även tas ut vid ångerrätt på 10% av orderns varuvärde.

Ej uthämtade paket
Efter att paketet levererats till ditt utlämningsställe har du 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket/brev. Har du inte hunnit hämta ut det innan angiven tid returneras varorna till oss och du faktureras en minimum kostnad på 450 sek för de extra omkostnader som drabbar oss.

Integritet och personuppgiftslagen (GDPR)
Vi på Mollis Care värnar om din personliga integritet och följer lagen om personuppgiftshantering.

 

De personuppgifter som du registrerar hos oss, används endast för att fullfölja köpet om du är privatperson. Du väljer själv om du vill anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Antingen genom att fylla i formuläret ”anmäl dig till vårt nyhetsbrev” eller genom att ringa in och sätta upp dig på vårt nyhetsbrev.

 

Är du en verifierad återförsäljare har vi kontaktuppgifter till dig eller din salong. Dessa används för att skicka varor, betalningsinformation, inbjudningar och informationsutskick rörande att du är återförsäljare. E-postadresser läggs till nyhetsbrevet efter samtycke. Du kan när som helst välja att avanmäla dig från nyhetsbreven.

 

Vi lämnar inte under några omständigheter ut kunduppgifter eller kontaktuppgifter till andra företag. Vi följer lagen om användandet av personuppgifter. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här

 

Feltryck och slutsålt
Vi reserverar oss för tryckfel och slutförsäljning.

Vår kundsupport
Ni är alltid välkomna att kontakta vår kunniga personal för ytterligare information, antingen via info(a)molliscare.se eller via vår telefon 033-251112 se våra öppettider.