Köpvillkor privatperson
Privatperson, för återförsäljare besök denna sida.
Beställning
Vi tar emot beställningar via webbutiken, telefon och e-post. Ingen lägsta beställningssumma tillämpas. Lägsta ålder är 18 år för att genomföra ett köp. Adressen som anges i kunduppgifterna måste vara samma adress som man är mantalsskriven på. Beställning som görs i någon annans namn utan dennes medgivande, eller andra saker som på något annat sätt medför att vi drabbas ekonomisk eller lider annan skada polisanmäls alltid.
Priser
Samtliga priser som anges i butiken är inklusive moms (25 %)
Leverans och frakt
Vi levererar endast inom Sverige om du önskar beställa till ett annat land vänligen kontakta kundtjänst för vidare information. Vi anlitar DB Schenker för leverans. Angiven leveranstid under samtliga frakt alternativ är en estimerad leverans tid, längre leverans kan förekomma beroende på transportörens förmåga att leverera i tid. Leveranstid kan också variera beroendes på vart i Sverige leveransen ska ske.
Fri Frakt, 2-6 dagar
Gäller vid beställning över 250:-
Hemleverans 08:00-17:00 MED KVITTENS🏡 89:-
Vi kan nu även erbjuda hemleverans till dig som inte kan hämta varor på ett ombud. Detta måste väljas direkt vid beställning i fraktalternativ. När en order är hanterad och skickad kan vi inte ändra från ombud till hemkörning. Paketet hanteras och skickas under samma premisser som Ombud men att paketet istället blir levererat hem till dig/angivna adressen
Hemleverans Brevlåda/Dörr UTAN KIVTTENS ( Kunden ansvarar för försändelsen*)- Nyhet🏡 72:-
Nu erbjuder vi DB Schenker hemleverans till din brevlåda alternativt dörr om paketet ej får plats. För speciell anvisning skriv under kommentar i din beställning så kopieras det i på din frakt som avisering till chauffören.
* ANGE PORTKOD I “BESTÄLLNINGSANTECKNINGAR” OM DU HAR DET
Hemleverans Brevlåda/dörr innebär nedan följande som kunden aktivt godkänner vid denna typen av transportmetod och utförande:
- Kunden Ansvarar själv för paket och att platsen där paketet lämnas är lämplig.
- Kunden Ansvarar och tar hänsyn till temperaturskiftning och väder som kan påverka och skada paketets innehåll
- Mollis Care AB från säger sig allt ansvar att ersätta kunden vid förkommet eller skadat paket och får istället drivas gentemot DB Schenker
Express hantering 24-48h
Skickas inom 24-48h helgfri vardag från vårt lager.
Betalsätt
Kortbetalning, 0 kr
Internetbanken, 0 kr
Faktura Klarna 0kr
Rabattkoder & Kampanjer
Endast en rabattkod kan användas per köp och kan inte kombineras med flera rabattkoder eller kampanjer
Orderbekräftelse
Du får automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress du angivet vid beställning. Kontrollera noggrant alla dina personuppgifter innan du slutför köpet. Om något inte stämmer vänligen kontakta vår kundservice direkt.
Reklamation eller felleverans
Vid reklamation av en trasig eller felaktig vara så ombeds kunden att snarast och utan dröjsmål, dock senast 10 dagar efter mottagandet, kontakta oss. Om det avser en transportskada så skall detta alltid också reklameras direkt till speditören/utlämningsstället i samband med uthämtandet av paketet. Vid godkänd reklamation så byter vi ut eller krediterar varan.
Ångerrätt
Vi följer distansavtalslagen och ger kunder 14 dagars rätt att ångra sitt köp efter mottagen leverans. För att detta skall kunna åberopas måste kunden kontakta oss innan något skickas i retur för att få en instruktion för hur detta skall returneras. Kunder får själv stå för fraktkostnaden (80kr) på de returnerade varorna. Varan måste vara obruten i de plomberade förpackningar samt oskadad för att ångerrätten skall vara möjlig.
Ej uthämtade paket
Efter att paketet levererats till ditt utlämningsställe har du 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket/brev. Har du inte hunnit hämta ut det innan angiven tid returneras varorna till oss och du faktureras en kostnad på minimum 250 sek för de extra omkostnader och avgifter som drabbar oss.
Sekretess, personuppgiftshantering och integritetspolicy (GDPR)
Vi på Mollis Care värnar om din personliga integritet och följer lagen om personuppgiftshantering.
De personuppgifter som du registrerar hos oss, används endast för att fullfölja köpet om du är privatperson. Du väljer själv om du vill anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Antingen genom att fylla i formuläret ”anmäl dig till vårt nyhetsbrev” eller genom att ringa in och sätta upp dig på vårt nyhetsbrev.
Är du en verifierad återförsäljare har vi kontaktuppgifter till dig eller din salong. Dessa används för att skicka varor, betalningsinformation, inbjudningar och informationsutskick rörande att du är återförsäljare. E-postadresser läggs till nyhetsbrevet efter samtycke. Du kan när som helst välja att avanmäla dig från nyhetsbreven.
Vi lämnar inte under några omständigheter ut kunduppgifter eller kontaktuppgifter till andra företag. Vi följer lagen om användandet av personuppgifter. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här
Feltryck och slutsålt
Vi reserverar oss för tryckfel och slutförsäljning.
Vår kundsupport
Ni är alltid välkomna att kontakta vår kunniga personal för ytterligare information, antingen via info(a)molliscare.se eller via vår telefon 033-251112 se våra öppettider.